martes, 22 de mayo de 2012

ORFEU I EURIDICE (música)


• Per què creieu que el mite d’Orfeu va ser el tema triat per a la
primera òpera que es va fer en la història? Creiem que van triar aquesta opera ja que el tema principal és l’amor, i és una cosa fonamental a la vida, ja sigui en aquesta època o en un altre.
• Quin instrument tocava Orfeu? La lira Busqueu i poseu una imatge d’ell, tocant aquest instrument.



• Quin poder tenia Orfeu amb la seva música? Embaladia a tothom amb la seva música.
Per què els déus el van deixar baixar als inferns? Perquè no va poder estar sense mirar a la seva estimada Euridice. Què els va commoure? La seva música
• Quina promesa fa als déus? No mirar a la seva esposa fins sortir del inframon. Com la trenca? Quan estan a punt de sortir del inframón no es pot resistir mes i la mira
.• Quantes òperes amb aquest tema s’han escrit? Hem fet una recerca i hem pogut veure que són moltes les que s’han fet. Qui són els seus compositors? com per exemple: la de compositor alemany Christoph Willibald Gluck, Jacopo Peri, etc... Posa exemples de vídeos de les àries més representatives.
-http://www.youtube.com/watch?v=oXk8ilGn0c4

• Busqueu al youtube l’ària “ Che farò senza Euridice” ,que la canta Orfeu amb la seva estimada morta als seus braços. Gairebé totes les versions són cantades per una dona! Curiós, no? Inseriu un
d’aquests vídeos, el que us sembli que canta millor.


http://www.youtube.com/watch?v=C1B85UQT4AY




• El paper d’Orfeu, antigament, el cantava un castrat, una aberració de l’època del barroc. Saps qui eren els castrati? Busqueu informació sobre ells, amb imatges,noms dels més importants, com Farinelli, i feu-ne una entrada al blog.
Els Castrati eren nens que tenien un do en el cant i des de ven petits els hi tallaven els testicles perquè la veu no els hi canvies, per tal de conservar al veu aguda que els hi permetia interpretar sons com els de soprano i de contralt.
Els primers documents que fan referència a aquests cantants diuen que són de la Península i que consten de l’època del segle XVI.
La institució eclesiàstica estava a favor d’aquesta pràctica i les famílies que donaven els seus fills a canvi de la seva estabilitat laboral.
Els Castrati en aquella època eren molt valorats i cantaven en teatres importants.










No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada